Шановні відвідувачі! Вітаю Вас у моєму блозі! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

7 клаc

Українська мова .Понеділок 27.11.2023

Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників

На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо з текстами і спробуємо самі перевтілитися у безпосередніх учасників ситуацій. Прошу уважно вникнути в прочитане і задуматися: а як би  я повівся (повелася) в даних обставинах? 

ВПРАВА 1.  Прочитайте текст.

Останнім часом я помітила, що мої однокласники мало звертають увагу на добрі чи погані вчинки наших однолітків. Та стався один випадок, який змусив і мене, і моїх ровесників замислитися над тим, що сталося.

 Я відвідую заняття школи карате. Стало відомо, що Ігор із нашої групи дуже сильно вдарив дівчинку – однокласницю. Ми знали, що за Ігорем давно закріпилася слава першого бешкетника в школі. Але щоб ось так... Тренер довго розмовляв із батьками Ігоря й дівчинки, а потім було прийняте рішення.

 На одне з тренувань прийшли батьки обох сторін. Ми вишикувалися в дві шеренги. Ігор роздягнувся до пояса й пройшов через наш стрій, а ми, доторкаючись до нього своїми поясами, висловлювали своє обурення. Ігор плакав. Йому не було боляче, він плакав від сорому за свій вчинок. Далі він підійшов і вибачився перед усіма: перед дівчинкою, її батьками, своїми батьками, перед тренером, і перед кожним із нас. Я думаю, що це буде йому уроком на все життя. Ігор після цього дуже змінився, навіть сам став зупиняти бешкетників, які негідно поводили себе в школі.

4.2.         Бесіда за прочитаним:

1.    Визначте тип та стиль мовлення тексту.

2.    Як можна охарактеризувати вчинок Ігоря?

3.    Чи правильно повели себе однокласники?

4.    Опишіть Ігоря, використовуючи дієприкметники (ображений, упевнений у собі, змінений).

5.    Опишіть тренера, використовуючи дієприкметники (здоровомислячий,  обурений).

ВПРАВА 2. Прочитайте і проаналізуйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього класу ”новачка”. 

За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.

-Знаєш, що трапилось?

- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…

-Продовжуй!

-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.

-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.

- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша річ.

-Та він викапаний Роберт Томас Паттінсон!

-Невже?

-Справді. Він такий загадковий, оповитий таємницею.

-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал хлопця.

-Можна подумати, що ти не зацікавилась ним.

-Якщо чесно, то я ще не бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він зволікає?

-… Вибач, але це була моя вигадка, що допомогла нам помріяти.

-Нема за що вибачатись, бо це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.

-Ти, напевно, думала, що він спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.

-А ти була впевнена, що в нього чудовий голос та миловидне обличчя.
            Дівчата не зауважили, як до класу зайшов учитель. Вони швиденько підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували складні задачі.

Запитання до діалогу:

1.    Як можна охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?

2.    Чи правильно повели себе однокласниці?

3.    Які риси, на їхню думку, має ідеальний хлопець?

4.    Перегляд відеоролика «Толерантність починається з тебе».

https://www.youtube.com/watch?v=CY_WgE-WRT0

Бесіда за питаннями.

1.       Чому однокласники так відреагували на «новачка»?

2.       Чого нас навчає ця історія?

3.       Який висновок ви зробили для себе?

Опрацювання памятки «Як вести діалог?»

Пам’ятка

1.    Дотримуйтеся теми та мети спілкування.

2.    Не перебивайте співрозмовника.

3.    Знайдіть спільну тему для обговорення й заохотьте співрозмовника висловити власну думку.

4.    Говоріть конкретно, без двозначності.

5.    Слухайте зацікавлено й доброзичливо.

6.    Не ображайте співрозмовника словами, діями та вчинками.

7.    Не вживайте просторічних та емоційно забарвлених слів під час офіційної розмови.

8.    Дотримуйтеся норм етикету та правил поведінки

ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО

Завдання: складіть і розіграйте діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися; у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.

 ЧЕКАЮ ВАШІ ВІДПОВІДІ! БАЖАЮ УСПІХІВ!!!!

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар